EEG Biofeedback

Szkoła prowadzi terapię EEG Biofeedback z użyciem sprzętu Biograph
Infiniti.
Poprzez terapię EEG Biofeedback trenujący uczy się panować nad
swoimi falami mózgowymi w procesie samouczenia się za pomocą
sprzężenia zwrotnego. Czujniki przyklejone do głowy odbierają fale
mózgowe, które są wzmacniane i rejestrowane przez komputer.
Komputer przetwarza dalej sygnał i zapewnia sprzężenie zwrotne.
Sprzężenie zwrotne jest informacją o tym, jakie fale mózgowe
przeważają w danej chwili.
Przebieg własnych fal mózgowych, przepisany graficznie pod
postacią wideogry, obserwuje trenowany na swoim monitorze. Grą
kieruje się wyłącznie za pomocą pracy własnego mózgu bez klawiatury i
joysticka.
Kiedy wzrasta aktywność mózgu w pożądanym paśmie
częstotliwości fal mózgowych, uczeń otrzymuje nagrodę w postaci
punktów. Przy wzroście niepożądanych pasm, nie mamy sukcesu w
grze. Mózg stopniowo reaguje na motywacyjne wskazówki proponowane
przez komputer w postaci nagrody za dobre wyniki gry. W ten sposób
mózg sam rozwija proces uczenia się wysyłania najbardziej
odpowiednich częstotliwości fal mózgowych. Prawidłowe zakresy
częstotliwości fal mózgowych osoby trenującej, które można wyćwiczyć,
określone są na podstawie wiedzy naukowej w zależności od wieku i
rodzaju wysiłku psychicznego trenującego. Metoda ta jest skuteczna w
80-95% przypadków, w zależności od stopnia złożoności problemu. W
zależności od zaistniałych problemów trenowane są różne zakresy
częstotliwości fal mózgowych.
EEG Biofeedback stosuje się dla doskonalenia zdrowia, pokonywania
trudności w uczeniu się, wspierania przy intensywnej nauce i pracy oraz
wspomagania leczenia zaburzeń i chorób psychosomatycznych.

Zastosowanie EEG Biofeedback jest bardzo wszechstronne i obejmuje:

  • upośledzenie umysłowe,
  • ADD, ADHD ( nadpobudliwość psychoruchowa ),
  • agresję,
  • autyzm,
  • bezdech senny,
  • depresję,
  • jąkanie, lęki,
  • moczenie nocne,
  • mózgowe porażenie dziecięce,
  • natręctwo myślowe,,
  • niepokój psychoruchowy, nerwice,
  • obniżone poczucie własnych wartości,
  • opóźnienie rozwoju dziecka,
  • stres,
  • zaburzenia koncentracji uwagi i sekwencyjnego przetwarzania,
  • zaburzenia pamięci,
  • zaburzenia procesu uczenia się (dysleksja, dysgrafia, itp.),
  • zaburzenia snu,
  • zaburzenia samooceny.

Trening odbywa się 2 razy w tygodniu. Po treningu wyciszającym
uczeń może poczuć się zrelaksowany, spokojny, świadomy własnych
odczuć płynących z ciała. Po treningu pobudzającym uczeń uzyskuje
poprawę w zakresie kontrolowania uwagi, stan wzbudzenia
energetycznego i aktywację.

mgr Arletta Paszkowska